Last few days

De senaste dagarna har varit så otroligt händelserika att jag halkat efter med bloggandet. Vi tar snabbversionen istället! Nämnas bör att min röst aldrig kom tillbaka efter i fredags och att jag numera alltså både låter som Janis Joplin och drogar triangelförsedd hostmedicin.

Lördag:


Hade möte med Optica och fixade massa Vasa-ärenden (typ lämna tillbaka biblioteksböcker).

Sent omsider blev det en middag för två på Amarillo. Sjukt god förrätt och sedan en efterrätt som också den var så god att man nästan hade kunnat äta två trots att man redan var proppmätt. Sedan hälsade vi på hos Vera.

Söndag:

Jag tog mitt pick och pack och lämnade Vasa för sommaren. Istället turnerade jag Österbotten och drack morsdagskaffe och åt tårta på tre olika ställen. Kul det här med släktträffar!

Kvällen i sin tur ägnades åt ännu en bilutfärd i solnedgången. Myyys!


Måndag:

Jag började jobbet idag och var uppe med tuppen efter alldeles för få timmar sömn. Men första arbetsdagen gick riktigt bra och den här veckan har jag bara inskolning. Nästa vecka börjar jag sköta hemservicen på egen hand.

Efter jobbet hann jag bara hem och svänga i dörren innan jag satt i en annan bil på väg till Blomqvists plantskola istället med bästa sällskapet i form av mamma, Sandra och Oliver. 12 timmar på språng tär på krafterna, så nu ska sooova.