Välkomna till Tidstjuven!

 
Hej! Så roligt att ni har hittat hit!
 
Jag som skriver Tidstjuven-bloggen heter Maria Frände, är 27 år och finlandssvensk.
 
Jag är uppvuxen i den lilla byn Komossa i Österbotten och bor nu i en annan liten österbottnisk by, Pensala, tillsammans med min sambo Mikael, vår dotter Amelie, tre knäppa katter, två kaniner och sommartid även några får. 2017 totalrenoverade vi det 70-talshus vi nu bor i. Allt om renoveringen finns samlat under kategorin Husrenovering
 
Jag är utbildad speciallärare, men är för tillfället vårdledig med dottern. Jag älskar att fotografera, pyssla, fynda på loppis och dricka kaffe i flera timmar i sträck tillsammans med vänner och familj. 
 
Samarbetsförfrågningar och läsarbrev kan skickas till tidstjuven@hotmail.com
 
Senast uppdaterat: 8 april 2020.