The time of my life

Ni vet i slutet på varje år då man tänker att nästa år ska bli det bästa året i ens liv? Att man verkligen ska leva och vara lycklig. Njuta fullt ut och inte ångra någonting alls. För första gången någonsin så känner jag att det gångna året, 2011, faktiskt blev mitt år. Så vi kör väl då: årsresumén 2011. Den korta versionen (del 1).


Januari.
Jag köpte mitt kära 50mm objektiv. Vi hade tjejmiddagar hos Annika och Sofie. Jag kom in i en kreativ period och illustrerade i Photoshop, pysslade massor och virkade amigurumis. Jag åkte till Helsingfors med mamma, pappa och lillebror och till Stockholm på kryssning.



Februari. Vi hade inga fler lektioner i gymnasiet och det blev Penkkis. Penkkis bestod av snygga utklädnader, pinsamma lekar med ettorna och tvåorna, ABI-middag på Amarillo och fest på Ollis. Jag kom fram till att jag behövde en radikal livsförändring när jag satt i frisörstolen så jag klippte bort hälften av mitt hår. Vi dansade lite på Melody i Jakobstad.



Mars. Jag inledde vårmånaden med att byta blogg efter mer än två års bloggande på en annan domän. Jag bakade massor och drack rosa smoothies. Challo fyllde 19 och vi firade på Fontana. Studentskrivningarna drog igång igen och sedan var de helt plötsligt över och gymnasietiden var slut på riktigt. Vi hade ABI-middag på Amarillo och en enda lång ledighet fram till september väntade sedan.



April. Vi var på standup på Office och hade planeringsträffar inför Cypern. Jag hade fåglar som flyttade in i vädringsluckan i mitt rum och det blev påsk som firades vid byns påskbrasa och på Melody i Jakobstad. Det var bloggträff i Vasa och jag lärde känna en massa härliga människor.



Maj. Vi åkte ner till Helsingfors, bodde på hotell en natt och sedan for vi till Ayia Napa på Cypern, vilket var världens oslagbart bästa resa. Jag fick en Jumpin. Teresa och jag målade årets ABI-tavla som vi bestämde att skulle ha Facebooktema. Jag gick på begravningar, fotograferade studentfoton och fick fortkörningsböter.



Juni. Vi tog studenten. Jag var på inflyttningsfest, tjejmiddagar, utekvällar och urvalsprov till skolor. Jag solade och badade massor vid havet och vid sandgroparna. Vi kom fram till hur kul det är när man filmar utekvällarna. Det blev midsommar som var en fantastiskt rolig helg vid Sofies, på Storsand och hos Teresa.



Juli. Jag blåste såpbubblor. Vi hoppade till Björn Rosenström på Klacken. Vi firade Ohi On i Vasa och kvällen var helt crazy. Det var Vörådagarna och allt som hör till. Jag var på släktkalas, blogglunch, bio och i tidningen. Jag var pressfotograf på Vasa Rockfestival med världens skönaste Papper-brudar. Hängde med Salem al Fakir, efterfestade med Adam Tensta och beundrade The Ark i regnet. Angelica och jag spenderade nätter på golvet i en tom lägenhet i Vasa och hade hemskt roliga kvällar på dansgolvet. Jag var till Power Park med lillebrorsan och på sommarteater med familjen. Och så läste jag böcker och bakade cupcakes.


Vi tar andra halvan av året en annan gång. Nu måste jag förbereda en nyårsmiddag.
#1 - Ellen

Jätte fina bilder :D

Va mycket du har varit med om!

#2 - Annika

Gott nytt år!

#3 - Sofia

Vilka fina bilder ! Har du tagit alla själv?

#4 - Anonym

Bara en sak slår mig. Hade du inget sommarjobb?

#5 - Katarina

Många härliga bilder!



GOd fortsättning!

#6 - Vickan

Gryyyymt fin studentklänning!

#7 - Jenny

Otroligt fin studentklänning! :)

#8 - Maria

Ellen: Tack så mycket! :) Det kan man verkligen säga! 2011 var ett händelserikt år för min del.



Annika: Gott nytt år till dig också Annika! :D



Sofia: Tusen tack! Jadå, alla bilder är mina egna.

#9 - Maria

Anonym: Bra observation där! ;) Svaret är både ja och nej. Jag sommarjobbade nämligen hemma på gården. Jag bor som bekant på landet och vi har djur som ska skötas och massa annat arbete som ska göras hela tiden.



Katarina: Tack, vad roligt att du tycker det. :) Detsamma till dig!



Vickan och Jenny: Tack ska ni ha! :D Jag väntar bara på att bli bjuden på presidentbalen nu så att jag får möjlighet att använda den igen.