Dagens detaljer

Lovisa som bloggar på Hållplats Verkligheten gav en utmaning: att fotografera de där fina små detaljerna som skapar helheterna. Här kommer ett par av mina favoritdetaljer idag:


1. Intressanta grejer och reseminnen på kylskåpsdörren. 2. Strumpor med godis på. 3. Banana split-frimärket på brevet från Pia. 4. Väggordet ovanför min säng.


5. Mina favoritringar och -armband. 6. Nagellacket som matchar dagens humör. Brunt. 7. Tackkort i bokhyllan. 8. Senaste tillskottet i babuschka-samlingen.
#1 - Isabell

Kul att du hänger på syrrans utmaning! Själv är jag för lat ;)



Svar: Tack! :) Jaså, du ska bli speciallärare? Jag tolkar det som att vara lärare åt personer med extra behov, eller hur jag ska säga, är det rätt tolkat? Kul hur som helst! :) Jag försöker skriva lite i bloggen men just nu har jag så mycket annat att göra att den helt enkelt inte är prio ett. Kul att du gillar det jag skriver i alla fall! :)

#2 - Jasmin

Hejsan, kolla gärna in mitt linne jag har sytt. Säg gärna vad du tycker också skulle betyda :)

Annars hur mår du? :)

#3 - Matildaz

härliga bilder!

#4 - Lovisa

Det där ser bra ut, fina fotografier av viktiga små ting. :) Roligt att du hängde på!

#5 - Ida

Fina kort! :)

#6 - Louise

Hej! Det var det verkligen inte.

Hoppas att allt är bra med dig? Min sommar har varit tuff, men fick jobb och allt känns väldigt himla, skit bra! ;D

#7 - edita

Kika gärna in på min blogg.

FASHION

#8 - AnnaWK

Ja, åh vad härligt med de små detaljerna, det är ju trots allt de som gör helheten!

#9 - Pia

Roligt att se att brevet kommit fram. Hade vissa problem med att få frimärket att fastna, var nästan rädd att den skulle lossna innan den skulle komma till Finland.

#10 - Ellen från Finland

Jätte kul grej. :) Gillar bilden med nagellacket och brevet. :)

#11 - Marre

Jag gillar sådana här inlägg, det är detaljerna som gör det liksom ;)



Sv: Bilderna kommer förhoppningsvis inom en snar framtid, men jag ska inte lova för mycket :P



Senast jag var på den akuten var jag där med en tjej som hade en allergisk reaktion som var så allvarlig att hon behövde spruta i benet hemma och sedan ambulanshämtning. Skönt att det inte var riktigt så dramatiskt den här gången... Armbågen har blivit mycket bättre, men kroppen märker ju av medicineringen på andra sätt också tyvärr. Nåja, snart ska det väl vara helt bra. Ja, det är väl ganska vanligt det där med lång väntetid på akuten. Märkligt, går inte det att lösa på något sätt liksom?



Du får väl säga till om du har någon tid över för lite bloggdesign någon gång :) Du ser ju hur duktig jag är på det, vad som helst skulle vara en förbättring ;)

#12 - Everlasting

Vilken rolig idé, för det är ju verkligen detaljerna som gör skillnaden. Fin färg på nagellacket har du också.

#13 - Diman Dilir

åh va mysigt!(:



Tack så mycket söt! :D<3